Haircut

meliodas34meliodas34 ✭✭
edited May 2022 in SITREPs

German below

Operation Haircut

First and foremost, I would like to thank all of the agents who participated. This operation would not have existed without your help. A special thanks goes out to the agents who helped with key transport.

0pp3r4z3r 0reokeks 1Popeye 4lliwant 4sani 84Neo84 999up acc0l0n ACCOMPANIST Ad0ra Adamaremus AgentDaizy Anditheke73 ArnoB01 asdfghjklyx ATHALG awtf Azhreia azime Baddieday Baktus bartschatten Bavke Bea66 beechnut BeeSeL BernieDUS bims0r

BlackDragon2481Blauhu Blitum Blutgesang BogenSchlumpf bokkie Bosuil Boulderking

Bramvaria BTMuffinman BuurmanRuud Cassiopeia42 CDUCALIMERO Chaosstifter Chaotenkind charlygolf Chazzue Chesyre Chiefelder Chris380 Cilenz Clara82 couchminion dadomono Darcynona darkgame92 DarkkAng3l DarthRogutus dasUZ Dekabouter delia7777 DerBerg42 DerGreeny DerNervt DieBlaueElise DokterZoef domli Dreiband DugongHugger DuK3FF Dumbo EdgeAgain Egon4711 Einzelstueck EirickAnders Elandorius ElbeFuchs

Elelaheb EndeDesMonats erdbeerkind Farbbild FaulFels Fietsbeltheo Firemenodz Fledermaus101 Fortifer foxen2 Fredtje FreibeuterKR frieda67 Fuechsin95 GalaxyRanger gopeine Gpu Grshdw GunRunner45 H3IDI H3mm1 Harzwaldteufel Hevne High4711 HomerGAdams HugoDiginetto InnocentWisdom2 inzwerg ischone Jablos Jesab jimbillybob joergels42 Jos74 justmeister Kadorfmorf kai3400 Kassandross Katth Kerris Kiramaeuschen Kizah Kleinschmidt koeweirdo KoLaX Korhilsan KovaTholl KwebbelJuba Kyrio1007 Lekkerkippetje lennok lindi200000 Loozaa luco3011 Luke2009 LukeAllStars Lynnsane M4RCKR3L3 Macawi Macerick82 Moppelmeyer Mamacica MandragorDE maRschine Marty77 MASTERPUPPET Maxeki meliodas34 MentorVonArisia messerdolch Metropool MissLegat Mobilixi Morcubot Moreblue07 morellenfeuer MrBurns85 MrJohnC MyMiaMe Nanoeskadu NeoJoris Netsrak67 Nexrar Ngoh Niwi80 Noppus ObiTwan71 Oeresnoere Ognix OmaQuakenbusch OmaSchlumpf PapaCruzer79 Papsinyi ParaNoiMia PatrickVR6 pearlblue Pepe200 pet1001 PeterPost Picardemon pilzNL Pinalt pinguintochter PistiHufnagel PlasticRider PPdm Preussenseden Quenand R3D13 RafaelMacAran RaffZaff RAWCOORE Rawcor realrouge RealUlli rezzmonk Rhianwen RinFaaber RMajorTom RodTheBot roonrandom roter40Walt Rotzzloeffel Rugila rwolupo Sakurion schauzu Schneefeder Schneele0pard Schnuv schwarzekatz7 SchwarzerBower Schwede2000 Seabound shadowcat45 sheep1 ShirleyGER sidji silbaer sinopokayo Skaldor Skamander Smoere snowman174 Snurrekie sonbi Spi009 Stadtkind0815 StardustNbg Sternenputzi Suchef Superblau Supersonicator supita svandewouw Sylvia74 Talpida Tappi67 Tarigor Tesla2022 TheMaschine ThePhips TheSpeedyB TheWaterDragon thl5282 TizianTitus tomthedeer Transuse6 Traycas Turbopower1980 Turtle080815 twotam TyrSig UnstableMaddin UserInterface velotriraptor Voivod vorti81 Wasser68 wengabi wer1013 whoeverwhatever winehq Winstein WKCJAY WKCKevin wo42lf wsnieders Xabbu0 xibalba01 xXxOlixXx yasafir Yazinda YeIIowFirestar YukiUsagi82 Zonk31M Zwergfox

We finished operation One Good Name in the middle of the Covid pandemic. The Netherlands was going back into lockdown. Hairdressers had to close, so it was not difficult to find inspiration for a good name for my next field.

Years ago, I carried out a large operation with fields from the Netherlands into Germany, “Blue Party”. This time, I wanted to go for something bigger. I contacted MissLegat and asked her if she was interested in making a large field. I also asked around for a good northern anchor, and was directed to Nanoeskadu.

The northern anchor was easy to find: Plön has a great row of portals. The southern anchor would have to be somewhere close to Nürnberg. We searched and found Altdorf. In the Netherlands I chose Veghel. And then… nothing happened for a while. I started operation Uuhheffewachtenfield, and it was a great success.

After Uuhheffewachtenfield I remembered operation Haircut, and brought it back to life. This was going to be an awesome operation! If I pulled it off, it would be my largest! I started asking local players whether they could help, taking care of sections of the field. They could do intel, or only help with recruitment - anything was fine, every bit of help was welcome.

We put together a great team. Keys were farmed for support links and for the anchors. The hardest part was getting the keys to the right agents. Help… help… it wasn’t easy, but we found a way. People went through a lot of effort to get the keys where they needed to be, and on time. What a wonderful team spirit! From North to South, and back again. Then from East to West. Many kilometers were traveled. Two agents even came by my home, and we shared a beer.

The first agents started to enter the chats. One agent from the east of the Netherlands sent me a message: “Forget about this operation! You would have to take down my link that has been up longest, and that’s not going to happen!”(joke) More and more agents joined the chats. It was great to see that many of them had also taken part in “Blue Party”. We ended up with more than 250 agents who helped in one way or another. Either from home, or in the field. We had agents driving over from Belgium to help with clearing, German agents willing to help in the Netherlands, and agents doing intel from the USA. Agents in Germany were willing to drive many hundreds of kilometers to make this operation a success.

The planned date came closer and closer, and things started to go crazy. One week to go… How were my nerves holding up? Let’s not talk about my nerves… The hours at work crawled by, and I couldn’t wait to get home and focus on the operation.

Finally the day of the operation came around. My nerves were through the roof. I went on a cycling trip with my daughter, in my home village, just to make time go a little faster. At 9 in the evening we had a final intel meeting. Was this going to work? Decision time: every operator gave a green light. We believed that we were able to pull this off.

The cleaners were all ready at 00:14, and the GO was given. A short while later the first field was up, at more than 15,600,000 mu. We made a total of 38 fields, with at least 15,600,000 mu per layer. 10 of these made it through the checkpoint.

Plön—>Altdorf 532 km

Altdorf—->Veghel 478 km

Veghel—->Plön 430 km

Black illuminator:

Backtus

dasUZ

Schnuv

KwebbelJuba.

And many players scored their largest field and/or longest link.

Once again, this has been totally awesome! Thank you so much again, everyone!! I couldn’t have done it without your help.

See you all at the next operation!

Meliodas34.

-DE-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Operation Haircut

Als allererstes möchte ich mich bei allen Agenten bedanken, die bei der Operation mitgemacht haben. Ohne Eure Hilfe hätte das alles nicht so funktioniert. Besonderen Dank geht an die Key Transporteure.

0pp3r4z3r 0reokeks 1Popeye 4lliwant 4sani 84Neo84 999up acc0l0n ACCOMPANIST Ad0ra Adamaremus AgentDaizy Anditheke73 ArnoB01 asdfghjklyx ATHALG awtf Azhreia azime Baddieday Baktus bartschatten Bavke Bea66 beechnut BeeSeL BernieDUS bims0r

BlackDragon2481Blauhu Blitum Blutgesang BogenSchlumpf bokkie Bosuil Boulderking

Bramvaria BTMuffinman BuurmanRuud Cassiopeia42 CDUCALIMERO Chaosstifter Chaotenkind charlygolf Chazzue Chesyre Chiefelder Chris380 Cilenz Clara82 couchminion dadomono Darcynona darkgame92 DarkkAng3l DarthRogutus dasUZ Dekabouter delia7777 DerBerg42 DerGreeny DerNervt DieBlaueElise DokterZoef domli Dreiband DugongHugger DuK3FF Dumbo EdgeAgain Egon4711 Einzelstueck EirickAnders Elandorius ElbeFuchs

Elelaheb EndeDesMonats erdbeerkind Farbbild FaulFels Fietsbeltheo Firemenodz Fledermaus101 Fortifer foxen2 Fredtje FreibeuterKR frieda67 Fuechsin95 GalaxyRanger gopeine Gpu Grshdw GunRunner45 H3IDI H3mm1 Harzwaldteufel Hevne High4711 HomerGAdams HugoDiginetto InnocentWisdom2 inzwerg ischone Jablos Jesab jimbillybob joergels42 Jos74 justmeister Kadorfmorf kai3400 Kassandross Katth Kerris Kiramaeuschen Kizah Kleinschmidt koeweirdo KoLaX Korhilsan KovaTholl KwebbelJuba Kyrio1007 Lekkerkippetje lennok lindi200000 Loozaa luco3011 Luke2009 LukeAllStars Lynnsane M4RCKR3L3 Macawi Moppelmeyer Macerick82 Mamacica MandragorDE maRschine Marty77 MASTERPUPPET Maxeki meliodas34 MentorVonArisia messerdolch Metropool MissLegat Mobilixi Morcubot Moreblue07 morellenfeuer MrBurns85 MrJohnC MyMiaMe Nanoeskadu NeoJoris Netsrak67 Nexrar Ngoh Niwi80 Noppus ObiTwan71 Oeresnoere Ognix OmaQuakenbusch OmaSchlumpf PapaCruzer79 Papsinyi ParaNoiMia PatrickVR6 pearlblue Pepe200 pet1001 PeterPost Picardemon pilzNL Pinalt pinguintochter PistiHufnagel PlasticRider PPdm Preussenseden Quenand R3D13 RafaelMacAran RaffZaff RAWCOORE Rawcor realrouge RealUlli rezzmonk Rhianwen RinFaaber RMajorTom RodTheBot roonrandom roter40Walt Rotzzloeffel Rugila rwolupo Sakurion schauzu Schneefeder Schneele0pard Schnuv schwarzekatz7 SchwarzerBower Schwede2000 Seabound shadowcat45 sheep1 ShirleyGER sidji silbaer sinopokayo Skaldor Skamander Smoere snowman174 Snurrekie sonbi Spi009 Stadtkind0815 StardustNbg Sternenputzi Suchef Superblau Supersonicator supita svandewouw Sylvia74 Talpida Tappi67 Tarigor Tesla2022 TheMaschine ThePhips TheSpeedyB TheWaterDragon thl5282 TizianTitus tomthedeer Transuse6 Traycas Turbopower1980 Turtle080815 twotam TyrSig UnstableMaddin UserInterface velotriraptor Voivod vorti81 Wasser68 wengabi wer1013 whoeverwhatever winehq Winstein WKCJAY WKCKevin wo42lf wsnieders Xabbu0 xibalba01 xXxOlixXx yasafir Yazinda YeIIowFirestar YukiUsagi82 Zonk31M Zwergfox

Wir haben die Operation One Good Name inmitten der Corona-Pandemie durchgeführt. Die Niederlande wurden gerade wieder zurück in den Lockdown geworfen. Alle Friseure mussten schließen. Das war am Ende die Inspiration für den Namen dieses Feld-Projektes.

Vor einigen Jahren organisierte ich eine grosse Feld-Operation aus den Niederlanden heraus nach Deutschland - “Blue Party”. Diesmal sollte es größer werden. Ich nahm Kontakt mit MissLegat auf und fragte sie, ob sie an einem grossen Feldprojekt interessiert wäre. Ich erfragte auch Vorschläge für einen guten nördlichen Anker und landete bei Nanoeskadu.

Der nördliche Anker war einfach zu finden: In Plön findet sich eine schöne Ankerkette. Der Südanker sollte irgendwo bei Nürnberg liegen, dort in der Gegend fanden wir eine Kette in Altdorf. In den Niederlanden wählte ich Veghel aus. Und dann passierte eine ganze Zeit lang - nichts.

Ich rief Operation Uuhheffewachtenfield ins Leben und es war ein großer Erfolg.

Nach Uuhheffewachtenfield dachte ich wieder an Operation Haircut und reaktivierte die OP. Das würde eine richtig tolle Operation werden! Wenn ich es zusammen bekäme, wäre das meine größte. Ich fing an, Spieler aus meiner Gegend zu fragen, ob sie helfen könnten, ob sie Teile des Feldes betreuen könnten. Sie könnten die Intel beobachten oder einfach “nur” rekrutieren. Jede Hilfe war willkommen.

Wir hatten ein richtig gutes Team. Keys wurden gefarmt, auch für Guard Links. Am schwierigsten war es, die Keys an die richtigen Agenten zu verteilen. Hilfe… Hilfe… es war nicht ganz einfach, aber wir haben einen Weg gefunden. Leute haben sich ordentlich angestrengt, um die Keys pünktlich zu transportieren. Was für ein Teamgeist! Von Nord nach Süd und wieder zurück. Dann Ost nach West. Viele gefahrene Kilometer. Zwei Agenten besuchten mich und wir tranken ein Bier zusammen.

Die ersten Agents im Chat. Einer aus dem Osten der Niederlande schickte mir eine Message: “Vergiss es. Du musst meinen Langzeit-Link runternehmen und das möchte ich nicht.” (Das war natürlich nur ein Witz) Mehr und mehr Agents traten den Chats bei. Es war schön zu sehen, dass ich viele schon von der “Blue Party” kannte. Am Ende waren es mehr als 250 Agenten, die in der einen oder anderen Form mithalfen. Von daheim oder im Feld. Wir hatten Agenten, die aus Belgien kamen, um zu cleanen. Deutsche Agenten, die in den Niederlanden aufräumten. Und Agents, die aus den USA an der Intel sassen. Agenten in Deutschland fuhren etliche hunderte km, um die Operation zum Erfolg zu führen.

Das geplante Datum kam näher und näher. Es schien alles so verrückt. Eine Woche noch. Meine Nerven? Nee, lassen wir das. Die Stunden bei der Arbeit krochen nur so vorbei, ich konnte es nicht erwarten, heimzukommen und mich der Operation zu widmen.

Endlich kam der ersehnte Tag, meine Nerven waren gespannt wie Drahtseile. Ich fuhr auf einer Radtour mit meiner Tochter daheim in meinem Dorf. Die Zeit zog sich, sie sollte doch schneller gehen. Um neun Uhr abends trat das Intel-Team ein letztes Mal zusammen. Würde das alles funktionieren? Entscheidung… Alle Operators gaben grünes Licht. Wir glaubten, wir könnten das stemmen.

Die Cleaner waren bereit - es war 00:14, und die Freigabe erfolgte: GO!! Kurz danach stand das erste Feld, mehr als 15.600.000 MU. 38 Felder bauten wir, mindestens 15.6 Millionen MU pro Layer. Zehn davon standen zum Check Point.

Plön—>Altdorf 532 km

Altdorf—->Veghel 478 km

Veghel—->Plön 430 km

Black illuminator:

Backtus

dasUZ

Schnuv

KwebbelJuba.

Und etliche Spieler bauten ihre längsten Links oder größten Felder.

Das war schon wieder total verrückt, cool! Vielen vielen Dank - Euch allen - ohne Eure Hilfe hätte ich das nicht durchziehen können!

Bis zur nächsten Operation!

Meliodas34.

https://youtu.be/WVL1TW-mzPA

https://youtu.

e hätte ich das nicht durchziehen können!

Bis zur nächsten Operation!

Post edited by meliodas34 on

Comments

• Was an honor to participat :)

• a week before the frogs had their chain from their big field in the near of my home. So my decision to help was so clear.

in only had to do just one Portal flip, but it was an honor to help you out

• It was a privilege to work with you all, thanks for having me part of it!

• Thanks to the orga and the agents. It was my first OP and it was gooooooooood

• Thanks to the Orga! It was an honor for us to support this field! 💙🥳✨

Sign In or Register to comment.